09024765934
منوی دسته بندی

کلینزر صورت چیست؟

کلینزر صورت چیست؟

کلینزر صورت چیست؟ پاک کننده صورت یا آرایش پاک کن یکی از محصولات پاک کننده صورت غیر صابونی است که می تواند تمام آلودگی ها و آرایش را از پوستتان پاک کند. این محصولات بدون برهم زدن تعادل pH پوست شما و ایجاد خشکی و حساسیت موجب تمیزی و درخشش پوست شما می شوند. همچنین بسیاری از انواع این پاک کننده ها پس از استفاده نیازی به شستشو با آب ندارند. بنابراین برای افرادی که پوست حساسی دارند و نمی توانند چند بار در روز صورتشان را با آب بشورند مفید است.

انواع کلینزر صورت

پاک کننده های پوست انوع مختلی دارند که می توانید بر اساس سبک زندگی و روتین پوستی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. این محصولات هم از نظر فرمولاسیون متفاوت هستند و هم بر اساس انواع پوست تولید می شوند که در ادامه درباره آن ها توضیح می دهیم.

۱. فوم پاک کننده صورت

کلینزر صورت فومی پاک کننده های سنتی با کیفیت کف کننده هستند که بافت کرمی ندارند. هنگامی که با آب مخلوط می شوند، به یک کف غلیظ تبدیل می شوند که به خلاص شدن از شر آلودگی ها، چربی اضافی و آرایش کمک می کند و پوست را تمیز و شاداب می کند. شوینده های فومی معمولاً برای انواع پوست های چرب و مستعد آکنه پیشنهاد می شوند زیرا به تمیز کردن عمیق پوست کمک می کنند. استفاده مداوم و مکرر از این پاک‌کننده‌ها اغلب اثر بدی دارد زیرا اکثر آن ها حاوی SLES و SLS هستند که باعث تحریک پوست می‌شوند.

۲. ژل پاک کننده صورت

کلینزر صورت ژلی از نظر بافت و ظاهر با پاک کننده های فومی متفاوت هستند. آنها کاملاً شفاف، بی رنگ یا کم رنگ هستند و بافت ژلی و غلیظی دارند که با ایجاد مقدار کمی کف یک پاکسازی ملایم را روی پوست شما انجام می دهند.

اگرچه شوینده های ژلی پاکسازی سبک تری انجم می دهند، اما لزوماً به این معنی نیست که اثربخشی کمتری دارند. ژل های پاک‌کننده‌ لایه‌های عمیق‌تر را پاک می‌کنند و پس از آن احساس شادابی به شما می‌دهند. به علاوه، این محصولات تعادل pH پوست شما را برهم نمی زنند.

همانطور که می توانید تصور کنید، پاک کننده های ژلی برای انواع پوست های حساس و خشک توصیه می شود. اگرچه آنها به اندازه پاک کننده های فومی نمی توانند پوست را عمیقا تمیز کنند، اما با این حال می توانند در پاکسازی پوست های چرب یا مستعد آکنه موثر باشند. مواد ضد عفونی کننده و ضد آکنه را می توان به راحتی به فرمول های مبتنی بر ژل اضافه کرد. بهترین بخش پاک کننده های ژلی این است که برای انواع پوست مناسب هستند.

۳. کرم پاک کننده صورت

کرم‌های پاک‌کننده که گاهی لوسیون‌های پاک‌کننده یا شیر پاک‌ کن نامیده می‌شوند، بافتی ضخیم‌تر و کرمی دارند و با ترکیباتی برای کمک به حفظ رطوبت پوست، مانند روغن‌های گیاهی، فرموله می‌شوند. آنها کف نمی کنند و پاکسازی ملایمی روی پوست انجام می دهند. پاک کننده های کرمی کثیفی و آرایش را به طور موثری پاک می کنند، اما ممکن است به اندازه پاک کننده های فومی احساس «تمیز کردن شدن» نداشته باشند.

کلینزرهای کرمی ملایم‌تر و مرطوب‌کننده‌تر از سایر پاک‌کننده‌ها هستند و برای مراقبت از پوست خشک بهترین گزینه محسوب می شوند. اکثر پاک کننده های کرمی خاصیت آرام بخش، تسکین دهنده و مرطوب کننده دارند که آن را برای انواع پوست های حساس نیز مناسب می کند. اما برای پوست ها چرب و مستعد آکنه نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

۴. میسلار واتر

کلینزر صورت

کلینزر پوست و پاک کننده آرایش بر پایه آب محصولی ملایم و آسان برای پاکسازی پوست شماست. می توانید صبح و شب و برای پاک کردن آرایش چشم و صورت از آن استفاده کنید، بدون اینکه پوستتان تحریک یا خشک شود. این پاک کننده های ملایم می توانند پوست ما را از آلودگی ها و آلاینده ها پاک کنند و در عین حال اپیدرم را سالم نگه دارند. اگر منافذ پوست شما باز است و از محصولات آرایشی استفاده می کنید، بهتر است پس از پاک کردن آرایشتان با میسلار واتر، از یک تونر پوست مناسب نیز استفاده کنید تا پوست شما عمیقا تمیز شده و از بروز آکنه و بازتر شدن منافذ پوستتان جلوگیری کنید.

۵. بالم پاک کننده صورت

بالم های پاک کننده صورت یکی از محصولات خاص و بی نظیر برای تمیز کردن پوست و پاک کردن آرایش محسوب می شوند. فرمولاسیون بالم پاک کننده آرایش بر پایه روغن است اما به صورت جامد عرضه می شود و می تواند تمام کثیفی ها و چربی ها را از روی پوست پاک کند. طرز استفاده از کلینزر صورت بالمی بسیار ساده است. به این صورت که مقداری از آن را برمی دارید، بین انگشتان خود کمی گرم می کنید و سپس روی پوستتان ماساژ می دهید. سپس با یک دستمال مرطوب آن را از روی صوتتان پاک کنید یا با آب بشویید.

یک کلینزر پوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب یک کلینزر خوب به سبک زندگی و نوع پوست شما بستگی دارد. همانطور که گفتیم، هرکدام از پاک کننده های صورت ویژگی های مخصوص به خود را دارند که باعث می شود برای یک نوع پوست کاربرد بهتری داشته باشند. به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید، باید از پاک کننده هایی استفاده کنید که نه تنها چربی پوست شما را از بین نبرند، بلکه به رطوبت رسانی آن نیز کمک کنند. همچنین استفاده از کلینزرهای فاقد الکل برای این نوع پوست بسیار مهم است.

اما برای پوست های چرب ماجرا متفاوت است. شما نیاز به پاکسازی عمیق پست دارید تا چربی ها و آلودگی ها از عمق منافذ پوست شما به خوبی پاک شوند. بنابراین بهتر است از فوم یا ژل پاک کننده صورت استفاده کنید.

پوست های حساس هم ممکن است پوست چرب یا خشکی داشته باشند. برای این افراد فرمولاسیون های ویژه ای وجود دارد که از تحریک پوست جلوگیری می کند. اگر پوست شما حساس است، به دنبال محصولی باشید که عبارت (مخصوص پوست های حساس) روی آن درج شده باشد.

طرز استفاده از کلینزر صورت

هرکدام از انواع کلینزر صورت روش استفاده متفاوتی دارند. برخی از آن ها هنگام استفاده به آب نیاز دارند. برخی از آن ها پس از پاک کردن صورت به آبکشی نیاز دارند و برخی بدون نیاز به آب هستند.

برای استفاده از پاک کننده های فومی و ژلی باید ابتدا کمی صورتتان را خیس کنید. سپس مقداری از فوم را به صورت دورانی روی صورتتان ماساژ دهید و در آخر آبکشی کنید.

پاک کننده های بر پایه روغن مانند شیر پاک کن ها و بالم پاک کننده نیز بسته به فرمولاسیونی که دارند می توانید در آخر صورتتان را آبکشی کنید یا به طور کلی از آب استفاده نکنید. برای پاک کردن صورت با استفاده از لوسیون یا بالم پاک کننده، کافی است مقداری از محصول را روی صورت خود ماساژ دهید و در نهایت با یک دستمال یا پد پاک کنید.

آکادمی کامرانی که در یوسف آباد ( اسد آبادی ) واقع شده است با همکاری  Maple کانادا و UCL انگلستان دوره های مراقبت از پوست که شامل سرفصل‌هایی چون دوره آموزش فیشال، دوره بیوتی تراپیست و… است را با اساتید مجرب و بهترین امکانات آموزشی برگزار می‌کند.

می توانید از طریق صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشیم.

جهت دریافت مشاوره و شرکت در دوره های آموزشی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *