02188068242
منوی دسته بندی

ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟ 6 عامل موثر + نکات مراقبتی

ماندگاری کربوکسی تراپی

همه ما به دنبال راه حل‌هایی سریع و دائمی برای حفظ جوانی و شادابی خود هستیم. در این میان، کربوکسی تراپی به عنوان روشی نوین و کارآمد در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست مطرح شده است. اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده، ماندگاری نتایج این روش است. به طور کلی ماندگاری کربوکسی تراپی با توجه به این که در کدام ناحیه انجام  شده، متفاوت بوده و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به بررسی این موضوع بپردازیم و به سوالاتی از قبیل “ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟”، “چه عواملی بر ماندگاری آن تاثیر می‌گذارند؟” و “چگونه می‌توان ماندگاری کربوکسی تراپی را افزایش داد؟” پاسخ دهیم. همراه ما باشید تا سفری به دنیای شگفت انگیز کربوکسی تراپی و رازهای ماندگاری آن داشته باشیم!

لازم به ذکر است که علاوه بر کربوکسی تراپی، روش های دیگری مانند تزریق بوتاکس، فیلر، پی آر پی صورت، مزوتراپی صورت، فیشال، اسید تراپی، پیلاژن تراپی و پیل تراپی هم طرفداران زیادی دارند. اما مزایای این روش آن قدر زیاد است که تقریبا هر کسی را قانع می کند از کربوکسی تراپی کمک بگیرند. 

کربوکسی تراپی چیست؟

ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

قبل از این که درباره ماندگاری کربوکسی تراپی صورت صحبت کنیم، خوب است با این روش بیشتر آشنا شوید. همان طور که در ابتدای مقاله به اختصار گفتیم، در روش کربوکسی تراپی پزشک متخصص گاز کربن دی اکسید را به لایه های زیرین پوست تزریق می کند. این امر موجب می شود که گردش خون در سطح پوست افزایش پیدا کند و در نتیجه، کلاژن بیشتری تولید شود. همچنین در این شرایط، مواد مغذی بیشتری نیز به پوست می رسد و تمام این موارد موجب ترمیم آن می شوند. لازم به ذکر است اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که از تزریق خوشتان نمی‌آید و از طرفی قصد انجام کربوکسی تراپی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کربوکسی تراپی در فیشال را امتحان کنید

کربوکسی تراپی می تواند در بخش های مختلف بدن انجام شود. به همین دلیل هم برای این که مطمئن شوید کدام بخش از بدن شما برای این روش مناسب است، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین می توانید مدت ماندگاری کربوکسی تراپی را از پزشکتان نیز بپرسید.

پزشک بعد از بررسی و معاینه شما، متوجه می شود که بسته به شرایط بدنی خود، باید زیر چشم، صورت، دور چشم و دست های خود را کربوکسی تراپی کنید. به عنوان مثال، اگر به خاطر افزایش سن زیر چشم شما چروک شده است، کربوکسی تراپی می تواند درمان فوق العاده ای برای آن باشد.

علاوه بر این، برخی از افراد، به خاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اطراف چشم هایشان چروک شده است. به طور کلی، هر بخشی از صورت شما که چروک داشته باشد و یا حتی کسانی که دست های چروکیده ای دارند، می توانند از این روش استفاده کنند.

کاربرد کربوکسی تراپی چیست و چگونه عمل می کند؟

برای این که بهتر ماندگاری کربوکسی تراپی دور چشم و سایر بخش های بدن را درک کنید، خوب است بدانید که این عمل اصلا چگونه کار می کند؟ همان طور که گفتیم، تزریق کربن دی اکسید به لایه های زیرین پوست موجب می شود که مواد مغذی بیشتری به پوست برسد و هم میزان کلاژن سازی افزایش پیدا کند.

زمانی که پزشک متخصص کربن دی اکسید را به لایه های زیرین پوست تزریق می کند، بدن شما این اتفاق را به عنوان نوعی کمبود اکسیژن تلقی می کند. بدن برای تامین اکسیژن مورد نیاز خود، شروع به افزایش گردش خون می کند. با افزایش گردش خون می تواند موجب ترمیم سریع تر سلول های مرده شود و افزایش غلظت اکسیژن در بدن، می تواند تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد.

زیرا کلاژن سازی تحریک و چین و چروک های بدن و صورت تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کند. علاوه بر این که کربوکسی تراپی می تواند برای از بین بردن تیرگی و چین و چروک های دور چشم، از بین بردن چین و چروک های دست و یا هر بخش از صورت مورد استفاده قرار بگیرد.

از سوی دیگر، زیاد شدن کلاژن در پوست باعث می شود که میزان چربی ها کاهش پیدا کند و سلول های چربی به طور کامل بشکنند. در نتیجه، می توان گفت که این روش تاثیر فوق العاده ای برای از بین بردن سلولیت های پوست نیز دارد. تمام این موارد موجب می شوند که خیلی از افراد قصد استفاده از این روش را داشته باشند و بخواهند بدانند که مدت ماندگاری کربوکسی تراپی تقریبا چقدر است.

کربوکسی تراپی در کدام بخش های بدن انجام می شود؟

ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

پیش از این نیز به اختصار گفتیم که پزشک متخصص بعد از معاینه شما، تعیین می کند که کدام بخش های بدنتان به کربوکسی تراپی نیاز دارند. به طور کلی، این روش غیرتهاجمی برای بخش های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از مهمترین آنها، عبارت اند از:

  • کربوکسی تراپی برای تیرگی زیر و دور چشم
  • کربوکسی تراپی صورت برای از بین بردن چین، چروک ها و جای جوش
  • کربوکسی تراپی بخش های مختلف بدن برای درمان ترک های پوستی
  • کربوکسی تراپی شکم و پهلو عنوان جایگزینی برای عمل لیپوساکشن

همان طور که در بخش بالا مشاهده کردید، می توان از کربوکسی تراپی برای بخش های مختلف بدن و صورت استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر بعد از زایمان دچار ترک های پوستی زیادی شده باشید، کربوکسی تراپی می تواند آنها را درمان کند. علاوه بر این که خیلی از افراد ترجیح می دهند به جای عمل های جراحی تهاجمی مانند لیپوساکشن، از کربوکسی تراپی استفاده کنند. زیرا همان طور که گفتیم، این روش می تواند موجب شکستن سلول های چربی شود.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی چقدر است؟

خیلی از افراد که درباره مدت ماندگاری کربوکسی تراپی می پرسند، نگران تعداد جلسات این روش هستند. این در حالی است که باید به این افراد بگوییم که تعداد جلسات این عمل تا حد خیلی زیادی به شرایط بدنی خود آنها بستگی دارد. به علاوه، خیلی مهم است که آنها برای چه مشکلی قصد استفاده از کربوکسی تراپی را دارند. به عنوان مثال، اگر بخواهند با استفاده از این روش چربی های موضعی شکم و پهلو خود را از بین ببرند، باید بین 8 تا 10 جلسه به پزشک مراجعه کنند که این جلسات به صورت هفتگی برگزار می شوند.

از سوی دیگر، متقاضیانی که برای درمان پوست پرتقالی و سلولیت بدن خود به این روش روی آورده اند، به 6 تا 10 جلسه نیاز دارند. برای درمان ترک های پوستی، آنها باید بین 4 تا 10 جلسه به پزشک مراجعه کنند که به صورت ماهیانه انجام می شوند. اگر زیر چشم شما تیره است، می توانید با استفاده از کربوکسی تراپی به مدت 4 تا 8 جلسه به صورت دو یا چهار هفته در میان آن را درمان کنید. در نهایت، تعداد جلسات لازم برای جوانسازی پوست با استفاده از کربوکسی تراپی هم بین 4 تا 8 جلسه است. فاصله هر جلسه بین 3 تا 4 هفته می باشد.

ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است و چگونه می توان آن را بیشتر کرد؟

به طور کلی، مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی تا حد زیادی به این مساله بستگی دارد که شما برای درمان کدام یک از بخش های بدن خود مراجعه می کنید. برای مثال، شاید مدت ماندگاری کربوکسی تراپی ترک پوستی با ماندگاری کربوکسی تراپی زیر چشم متفاوت باشد. در عین حال، مدت ماندگاری کربوکسی تراپی صورت با ماندگاری کربوکسی تراپی دست نیز تفاوت دارد.

فاکتور دیگری که موجب می شود مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی متغیر شود، شرایط بدنی خود افراد و سبک زندگی آنها است. اگر در معرض آلودگی هوا باشید و دخانیات و مشروبات الکلی مصرف می کنید، باید انتظار داشته باشید که ماندگاری کربوکسی تراپی کاهش پیدا کند.

با در نظر گرفتن همه فاکتورها برای کربوکسی تراپی برای بخش های مختلف بدن، مدت زمان ماندگاری کربوکسی بین 6 تا 12 ماه متغیر است.

چه عواملی در ماندگاری بیشتر کربوکسی تراپی مؤثر هستند؟

عوامل موثر در افزایش ماندگاری کربوکسی تراپی

مدت ‌زمان ماندگاری کربوکسی‌تراپی به عوامل زیادی مانند سن، نوع پوست، مشکلات پوستی، آلرژی، سبک زندگی و… بستگی دارد. این موارد نتیجه کربوکسی تراپی را به طور چشمگیری تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. به ‌طور کلی تاثیرگذاری کربوکسی تراپی برای درمان چین و چروک‌های ظریف و خطوط ریز روی صورت بیشتر از تاثیر آن روی جای زخم یا سلولیت است؛ اما در صورت داشتن تغذیه مناسب، برای درمان مواردی چون سلولیت نیز ماندگاری بیشتری خواهد داشت. توصیه می‌شود برای دستیابی به نتایج مطلوب در کربوکسی تراپی، جلسات را به طور منظم انجام داده و از یک روتین پوستی مناسب، کمک بگیرید.

در اینجا چند نکته برای کمک به افزایش ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی آورده شده است:

  • به دستورالعمل‌های مراقبت پس از درمان عمل کنید.
  • در طول روز حتماً از ضد آفتاب‌ استفاده نمایید.
  • از مصرف سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم که در آن مصرف مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها گنجانده شده باشد، کمک بزرگی به شما در ماندگاری بیشتر نتیجه کربوکسی تراپی می‌کند.
  • از ورزش غافل نشوید و سعی کنید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • از محصولات مراقبت از پوست با کیفیت بالا استفاده کنید.

توجه به این نکته نیز مهم است که کربوکسی تراپی یک درمان دائمی نیست! با گذشت زمان، اثرات این روش درمانی به ‌تدریج از بین می‌رود و ممکن است برای حفظ نتایج به درمان‌های اضافی نیاز باشد.

مراقبت های پس از کربوکسی تراپی

همان طور که گفتیم، یکی از عوامل بسیار مهمی که می تواند بر مدت ماندگاری کربوکسی تراپی صورت تاثیر بگذارد، رعایت مراقبت های بعد از این عمل است. مهمترین دلایلی که خیلی از افراد این روش را نسبت به خیلی از شیوه های دیگر جوانسازی ترجیح می دهند، این است که دوره نقاهتی ندارد. به همین دلیل هم نیازی ندارید که خیلی مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی را رعایت کنید.

اما به طور کلی، رعایت مراقبت های بسیار محدودی باعث می شوند که مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی افزایش پیدا کند.

  • داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل
  • مصرف داروهای تجویزی در زمان معین
  • جلوگیری از انجام فعالیت های سنگین
  • ورزش کردن سبک و اصولی
  • نوشیدن آب زیاد
  • پرهیز از استحمام حداقل تا یک روز بعد از کربوکسی تراپی
  • پرهیز از مصرف دخانیات و الکل
  • قرار نگرفتن در معرض مستقیم نور خورشید

سخن نهایی

بر اساس اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که ماندگاری کربوکسی تراپی تا چقدر طول می کشد. این روش به خاطر داشتن دوره نقاهت بسیار کوتاه و ماندگاری نسبتا بالا، محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد مختلف دارد. زیرا پزشکان متخصص با تزریق کربن دی اکسید به پوست، می توانند از بروز چین و چروک، تیرگی و یا چربی موضعی جلوگیری کنند.

آکادمی مراقبت و زیبایی پوست کامرانی در یوسف آباد ( اسد آبادی ) با همکاری  Maple کانادا و UCL انگلستان ارائه می دهند.

می توانید از طریق صفحه اینستاگرام با هم در ارتباط باشیم.

جهت دریافت مشاوره و نوبت دهی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

تعداد جلسات کربوکسی تراپی برای هر فرد متفاوت است و به عواملی چون ناحیه درمان، نوع پوست و تخصص پزشک بستگی دارد. متخصص مربوطه پس از بررسی پوست، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان را به شما اعلام می‌کند.

  • به‌طورکلی تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین ‌بردن چین‌ و چروک صورت و جوان‌سازی آن، 4 تا 8 جلسه درمانی گفته شده است.
  • برای از بین‌ بردن سیاهی و پف زیر چشم، 4 تا 8 جلسه می‌تواند کافی باشد.
  • در صورتی ‌که پوست دارای ترک باشد، فرد باید حداقل 4 تا 10 جلسه درمانی کربوکسی تراپی انجام دهد.
  • به‌منظور دفع چربی پوست، حدود 8 تا 10 جلسه کافی است.

خیر. نتایج این راه درمانی دائمی نبوده و با گذشت زمان، اثرات آن از بین خواهد رفت. شما می‌توانید با مراجعه به یک پزشک متخصص و انجام مواردی که در بالا ذکر شد، ماندگاری آن را افزایش دهید.

برخی متخصصان معتقدند که این امر می‌تواند مفید واقع شود؛ برای مثال، بعضی از پزشکان این روش را به همراه میکرونیدلینگ یا تزریق فیلر و به‌ منظور افزایش کلاژن‌سازی و بهبود ظاهر پوست اجرا می‌کنند.

مواردی مانند:

  • تکنیک نامناسب تزریق: اگر گاز کربن‌دی‌اکسید به ‌درستی و در عمق مناسب تزریق نشود، تأثیر درمان به‌ سرعت از بین خواهد رفت.
  • متابولیسم: متابولیسم سریع بدن موجب از بین‌ رفتن اثر کربوکسی تراپی می‌شود؛ به همین دلیل افرادی که بدنشان متابولیسم بالاتری دارد، نیاز به تعداد جلسات بیشتری خواهند داشت.
  • داروها: برخی داروها از جمله داروهای رقیق‌کننده خون باعث از بین ‌رفتن اثر کربوکسی تراپی می‌شوند.
  • بیماری‌های زمینه‌ای: بعضی از بیماری‌ها مانند دیابت، ماندگاری کربوکسی تراپی را کاهش داده و اثر آن را با سرعت بیشتری از بین می‌برد.

همان‌طور که در توضیحات متن هم اشاره شد، این مدت ‌زمان به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ از جمله:

  • ناحیه درمان: نتایج کربوکسی تراپی در نواحی که پوست ‌نازک‌تری دارند، مثل زیر چشم، نسبت به نواحی بزرگ‌تر مانند ران ماندگارتر خواهد بود.
  • شدت مشکل: برای مشکلات جزئی‌تر به تعداد جلسات کمتری نیاز است و نتایج نیز برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند.
  • سن و سلامت کلی: افراد جوان‌تر، پوست منعطف‌تری دارند؛ در نتیجه اثرات کربوکسی تراپی در آن‌ها نسبت به افراد مسن‌تر ماندگاری بیشتری دارد.
  • سبک زندگی افراد: عواملی مانند مصرف سیگار و الکل، رژیم غذایی نامناسب و قرارگرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی و بدون استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، ماندگاری اثر کربوکسی تراپی را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *